vineri, 8 mai 2009

8 mai

    Întâlnire de taină în cuşcă. Da pe şest, fără să ştie Vadim. În penumbră era un motănel cât cotu. O smărcâitură cu pămblicuţe şi cănăfaşi la gât. Hamad mi-l arătă, ceremonios :
    - Ţi-l prezint pe Componente Oţel pentru Clădiri din Beton ! 
    Era să leşin.
    - Ce componente ? Care beton ?  
    - Sssst ! Agentul 007 ! Deghizat ! explică iute Hamad.
    - Uau ! Da pare... !
    - Pare ! zise Hamad. Au metode. Îi fac mici, mari. Ca gumilasticu : după nevoi...
    - Aha ! Da unde ?
    - Sssssss ! Siguranţa statului !
   Smârcâitura părea că n-aude.  Mustăţi în sus, săseşte. Gheruţe aliniate ca la cazarmă. Blana trăsnind a parfum fin, de import. Iute aruncă nişte petale sfarog prin cuşcă, şoptind misterios:
    - Fenomenul Buftea se întoarce ! 
    - Văleu !  Unde ?!
    - În România ! Intervine E.S, absolventă de istorie şi drept. Magistrat la Judecătoria Vatra Dornei. Mutată la Judecătoria Vaslui pentru practici voodoo, vrăjitorie şi ocultism în incinta instituţiei ! 
    - Uau ! îmi scăpă fără voie.
    - Stropea biroul şi magistraţii cu apă sfinţită ! Punea pământ, sare şi piper pe mese şi prin cotloanele judecătoriei !
   Atunci s-a auzit fluieratul doamnei Hupăl Pupăl. Era de pază sus, în vârful stălpului.
    - Şase ! strigă ea, scurt.
    - Hopa ! Roiu ! şopti consortul Luca din Efes.
    Într-adevăr, era Vadim. Stătea în prag cu sfârla-n sus, total nedumerit. Agentul 007 s-a topit instantaneu. I-a sărit ceva dintre pămblicuţe şi cănăfaşi. Haţ ! şi gata. Am prins dovada din zbor. Mă uit şi nu-mi vine-a crede pe ce-am pus laba.
Uniunea Europeană
LEGITIMAŢIE
Admission
Nume : Componente Oţel pentru Clădiri din Beton
Agent de Frontieră
Foto
Inserţie antifraudă
Ştampilă rotundă
Semnătură indescifrabilă
    Cum să zic ? Şi legitimaţia trăsnea a parfum. Aşa, un soi de cocktail internaţional. Franglez, olandez, american, belgiano-român. A strănutat Vadim de-a huit cuşca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu