vineri, 5 iunie 2009

5 iunie

    Peretele se curbă. Lumina plesni oblic, din senin. Stropi de fascicule desenară literele. Cântecul ţâşni ca din ceruri.

! voi ce mă priviţi la faţă
îndrăgiţi-mi faţa mea
mai îngăduiţi-mi faţa
fiindcă mult va sângera
şi în mânuri şi-n picioare
cuie îmi vor împlânta
mai îngăduiţi-mi faţa
şi-n ţărână talpa mea !

     O fiinţă misterioasă apăru în fugă, strigând :
    - Fabius Cunctator ! strigă, ridicând o mână.
    Era un fabian. Imediat apăru al doilea, răcnind :
    - Marcus Aurelius Quintilius !
    - Cezar ! Cezar ! Cezar ! scandă spontan adunarea.
    Atunci i-am zărit. Preoţi iulieni înaintau în penumbră. Piei jupuite le atârnă pe trupul gol. Preotese luperci lovesc pântecele şirului de quokka. Trupul răstignitului se cutremură. Cântecul continuă de niciunde.

! închisoare, închisoare
te-am crescut ca pe o floare,
bucură-te, Fată Mare,
că m-ai scos din închisoare,
bucură-te, Fată Mare,
că m-ai scos din închisoare !

    Suliţele zăngăniră. O preoteasă îmi lovi pântecul. Luperca şopti :
    - Vei naşte fără dureri !
    Hamad mă sprijini.
    Fiinţa arătă un preot iulian şi zise :
    - Ai fost câştigată la zaruri !
    Faţa-mi împietri.
    - Hercule a prezis ! continuă aceea. Acca Laurentia, te măriţi cu nobilul Tarrutius !
    Stătu o clipă. Apoi adăugă şi mai straniu :
    - Tarrutius ! Prima persoană la ieşirea din templu...
    - I-he-ciuan ! şopti scurt Hamad, privind în faţă.
    Acolo, peretele purpuriu întărea non-sensul. O fasciculă purpurie desena nişte cuvinte reci, misterioase : Societatea pumnilor dreptăţii şi armoniei. I - HE - CIUAN.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu