sâmbătă, 7 mai 2011

7 mai
Coboară dealul Chiţ TV Chiţ Chiţ, cel mai rapid şoarec din mahala. Călare pe-o bicicletă, cu un coif pe cap, să nu se accidenteze. Are în portbagaj un harbuz cât caşcavalul modificat genetic. Dracu ştie pentru ce. Nişte chestii fără rost sunt scrijelate pe coajă : Previzualizaţi ! Postare nefinalizată ! C-o mână pe ghidon şi cu ailaltă cozoroc la ochi, cântă de răsună valea :
Tare-i frig şi iară frig,
S-a făcut puţa covrig !
Ca schija de la obuz,
E sâmbura de harbuz !
- Băiiiii, nene ! se auzi Hamad din cireş. Cu ăsta chiar nu se mai poate !
- Zău că nu se mai poate ! confirmă cotoiul Andreluşa.
- Da, da, daaaa ! chirăi şi madam Hupăl Pupăl în vărf de stâlp.
Bine aghezmuit, consortul Luca din Efes se trezi brusc. Grăi, agăţat de marginea cuibului :
- Ce da, da ?!! Care da, da, da ?!!
- Băi ! strigă Chiţ din drum.
- Ăi, hăi, hăi ! se hlizi Hamad îndată. 
- Care eşti acolo ?
- Dracu !
- Păi, vezi ? Asta spuneam şi eu !
Urca drumul al păgubiţilor sfânt Mina. Evident că, auzind asemenea vorbe, s-a oprit mintenaş. Şi se răsti la şoarec, mirat foarte :
- Bă !  Cum te cheamă pe tine ?
- Fred !
- Cum ?!!
- Fred !
- Cum adică ?!!  Nu eşti Chiţ TV Chiţ Chiţ ?
- Azi îs Fred !
- Fred şi mai cum ?
- Fred Popescu !
- Zău ?
- Pe scurt : Fredică !
Îl privi sfântul o dată. Apoi şi-a doua oară. Da ce să facă ? Poţi să-i faci ceva ? Acum că are bicicletă şi harbuz, chiar e fără leac. Gata, s-a terminoiu. Văzându-mă pe gard, Fredică s-a luat şi de mine :
- Ce faci, Frăgezico ?
Nu ştiu de ce, da am spus foarte bucuroasă :
- Bine ! Tu ?
- Fă ! continuă el. Îmi răspunzi la o întrebare ?
- Da !
- Ce-i aia literatură ?
- E ! Stăpânu Hilimon !
- Ce stăpân Hilimon ?!!
- El ştie !
- Zău ?
- Daaaa ! Precis ştie !
- Scrie şi el ?
- Scriiiiiiiie !
- Ce scrie ?
- O carte !
- Ce carte ?
- Chiar vrei să ştii ?
- Da !
- Amintiri de când nu ştiam că-s tânăr !
Băi, frate ! Ştii cum s-a dus sfântul mai încolo ? S-a uitat la harbuz, la biciclu. Şi la Fredică o dată. Şi încă o dată. În fine, a zis iar chestia aia de n-o pricepe nimeni :
- 'te, mă, de-aici !
Atunci, eu m-am uitat în văzduh. Aşa, într-o doară. Mi-am mângâiat barba, apoi sprânceana. Hâşti, flâşti ! Da, sincer să vă spui, nu mi-a venit să cred ce văd. Pe cer urca un nour ca pâinea intermediară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu