duminică, 12 februarie 2012

12 februarie
- Fă ! a mai zis Tinca Hihalinca, încet.
Doamna Citi Hop Zdup aproape adormise.
- Ce-i ? a tresărit ea, privind împrejur.
- Eu am mai văzut ceva...
- Unde ?
- Afară, când veneam...
- Ce-ai văzut ?
- E, am văzut ! Da ştiu eu dacă-ţi spun ?!...
- Hai, spune ! Că...
- Iar o să zici că-s proastă !
- Nu zic !
- Ba o să zici şi că-s dusă rău, iar cred în semne !
- Ce semne ?
În foc a trosnit ceva. Arde în sobă liniştit. Te uiţi la el şi deodată poc ! Trosneşte şi nu ştii ce. De : semne ! Că or fi bune, rele - nu ştie nimeni.
- Cum ce semne ? se miră Tinca Hihalinca. Sunt peste tot !
- Hai, soro ! Spune ce-ai văzut...
- Păi, nu ţi-am spus ?
- Nu !
- Când veneam încoace bătea vântul. Da tare de tot, abia mergeam. Eu încolo, el încolo ! Eu încolo, el încolo ! Şi cum mă hâţâia întruna, hopa !, am văzut un semn !
- Hopa !
- Ştii tabla de la intrarea în cimitir ?
- Ce tablă ?
- Aia, soro ! Indicatorul rutier. Arată cum şi încotro să circuli...
- Aia din colţ, cu săgeată ?
- Da, aia...
- Şi ?
- Păi, a-ntors-o vântul !
- Cum a-ntors-o ?
- Avea săgeata spre cimitir !
- Hi, hi ! râse profa, încetişor. Şi ce scria pe tablă ?
- Sens unic !
Şi poc ! s-a auzit iar în sobă. A mai trosnit un lemn. Da hotărât, nu aşa, ca-n poveşti. Sincer să spui, cotoii Hamad şi Andreluşa chiar au tresărit în geam. Şi iar ninge, De vreo lună se cam ţine Doamne Doamne de basme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu